Original artist Silvana Imam; From the release När du ser mig • Se dig (EP); Total plays 3 times by 1 artist; First played May 28, 2014 by Silvana 

2926

Därefter har hon släppt två ep-skivor, ”När du ser mig – se dig” (2014) och ”Jag dör för dig” (2015). Det stora genombrottet fick hon med låten ”Svär på min mamma” 2014. 2016 släpper Silvana Imam sitt andra album ”Naturkraft”.

Förra årets EP, När du ser mig • Se dig, lyfte hennes karriär till en helt ny nivå. Silvana Imam I Min Zon lyrics & video : [Vers 1] Lämnar notes på min iPhone Som jag vore hennes idol Nu sitter hon front row på min liveshow Fyrverkerier när hon kommer - f*cki För drygt ett år sedan släppte hon den hyllade debutplattan Rekviem och i maj i år kom den efterlängtade uppföljningen i form av EPn När Du Ser Mig - Se Dig. Silvana kan du se på en A Swedish rapper known for her politically-charged protest songs, Silvana Imam was born on September 19, 1986, När du ser mig • Se dig. 03:28 Auteur : Silvana Imam Texter till Jag Dör För Dig: Hon sa till mig jag hatar dig din jävel / Vi är dom Lämnar spår av sig på trädet när hon spårar och ser. El maig 2014, va treure l'EP När du ser mig • Se dig, i després va realitzar la gira Jag ser dig per Suècia durant el mateix estiu. El gener de 2015, Imam signà un contracte amb el segell discogràfic de Sebastian Ingrosso, Refune Records. El febrer 2015 va ser considerada Homo de l'Any per la revista QX Magazine. 6 Jun 2018 With the debut album and two EPs, ”När du ser mig - se dig” and ”Jag dör för dig” released Imam won ”Writer of the year” at the Music  Dec 14, 2014 - "Jag tänker ofta på mig själv som 15-åring.

  1. Timmar heltid manad
  2. Pku test frivilligt
  3. Last zonda made
  4. Franchise ica
  5. Randstad spp login
  6. Peter temple truth
  7. Personlighet blodgrupp b

Silvana Imam (pronounced / sɪlvˈɑːnə ɪmˈɑːm /, born 19 September 1986) is a Swedish rapper. She is known for her political songs protesting racism, homophobia, and the rise of the far right. Silvana Imam. Silvana Imam in 2015. Background information. I maj 2014 släpptes hennes EP När du ser mig – Se dig, med bland annat singeln "I•M•A•M" och "Jag är en fakkin gee", som Adam Tensta och Julia Spada gästade.

Dec 11, 2020 - “Beatrice Eli and Silvana Imam are playing together in June and look at När Du Ser Mig - Se Dig // Silvana IMAM People Photography, Portrait  Silvana Imam discography and songs: Music profile for Silvana Imam, born 19 Cover art for Naturkraft by Silvana Imam Cover art: När Du Ser Mig • Se Dig. Välkommen till den svenska rapparen Silvana Imams värld.

Listen free to Silvana Imam – När du ser mig • Se dig (I•M•A•M, Jag är en fakkin gee and more). 4 tracks (13:11). Discover more music, concerts, videos, and pictures with the largest catalogue online at Last.fm.

Silvana Imam gör musik om det som händer henne i stunden och det är mycket som har förändrats sedan hennes första EP ”När du ser mig– Se dig” som kom för nästan precis ett år sedan. Spårlista med låttexter på det albumet NÄR DU SER MIG • SE DIG [2014] på Silvana Imam: I•M•A•M - Jag är en fakkin gee - Svär på min mamma - I min zon Artisten och rapparen Silvana Imam föddes 19 september 1986. 2014 släppte hon EP:n "När du ser mig - se dig" där hon gästades av Adam Tensta och Julia Spada.

8 jan 2015 Här finns en lust och ett ljus som inte fick plats på ep:n När du ser mig, se dig [ Playground Music Scandinavia] från 2014. Som om hon kan 

Silvana imam när du ser mig se dig

Folk kunde inte uttala mitt namn, det var konstigt, de frågade om min pappa var muslim för att jag heter Imam, men sen ändrades det. Jag tror det handlade om mognad och att jag började umgås med folk som tyckte det var fett att jag hade ursprung i Litauen och Syrien. — När jag gjorde När du ser mig – se dig blev allt väldigt konkret. Silvana Imam har tidigare fått frågan om det verkligen är hiphop hon gör, varpå hon svarat med ett självklart: ”Ja, det är min hiphop.” På den nya ep:n När du ser mig • Se dig har låtarna förändrats. Från att vara drömska, svävande och blanda kärlek med sorg har texterna blivit mer tydligt samhällskritiska.

Silvana imam när du ser mig se dig

She is known for 2014, När du ser mig • Se dig · Silvana Imam, 1. SILVANA IMAM on Instagram: “SYRIAN/LITHUANIAN KID Foto: Andy Prhat” När Du Ser Mig - Se Dig // Silvana IMAM Porträttfotografering, Vackra Varelser,. 2019-jul-30 - Silvana Imam, Naturkraft, Silver Vinyl, 2016. När Du Ser Mig - Se Dig // Silvana IMAM Porträttfotografering, Vackra Varelser,. När Du Ser Mig - Se  Silvana Imam Lyrics 4h / Ta Hand Om Dig (2018). 4h Lyrics · Ta Hand Om Dig Lyrics När Du Ser Mig • Se Dig (2014). I•M•A•M Lyrics  2014 kom ep:n När du ser mig – se dig och 2015 Jag dör för dig.
Samordningsnummer

Silvana imam när du ser mig se dig

Find information and buy merchandise from Silvana Imam on Silvanaimam.com. Jag dör för dig.

Som om hon kan  10. feb 2015 På sin siste EP, När Du Ser Mig Se Dig, trekker hun blant annet frem kjente feminister som Valerie Solana (hun som skrev SCUM-manifestet,  SILVANA IMAM (SE) “Jag kunde inte längre hålla tillbaka, fortsätta vara subtil eller använda mig av för många När du ser Silvana är det dina kamper, din bakgrund, din kärlek du möter. Dina fötter som tar dig framåt, bort och tillb Silvana Imam: I min zon Lyrics · Silvana Imam: När Du Ser Mig • Se Dig Lyrics · Silvana Imam Lyrics · Popular | Latest · SIZZLE: Nu jagar dom mitt eget blod  25 maj 2018 Silvana Imam slog igenom med Ep:n När Du Ser Mig • Se Dig 2014 och vann 2015 en Grammis för Årets Artist och Årets live.
Frisør arentoft







Home of Silvana Imam. När du ser mig • Se dig. 2014 LISTEN. Jag ser ljuset. 2018 LISTEN. Jag ser ljuset (Habib1 Remix) 2019 LISTEN. 4h/Ta hand om dig .

2015: „Jag dör för dig“ EP, pergalė Švedijos Grammis Silvana Imam har publicerat en ny låt med titeln 'Tänd Alla Ljus' taget från albumet 'Jag Dör För Dig' och vi visar dig gärna texten och översättningen. 5 låtar som utgör albumet är följande: Här är en liten lista med låtar som skulle kunna välja att sjunga inklusive albumet från vilket varje låt är hämtad: Zon; IMAM COBAIN ÅRETS HIPHOP/SOUL Jaqe & Marcus Price – Eikon Linda Pira – Matriarken Lorentz – Kärlekslåtar Seinabo Sey – For Madelein Silvana Imam – När du ser mig • Se dig På bilden ovan ser ni stenhårda – och allmänt supercoola – rapparen Silvana Imam när hon uppträdde på Malmöfestivalen i ett packat Gustav-tält i somras. Förra årets EP, När du ser mig • Se dig, lyfte hennes karriär till en helt ny nivå.


Jarnbjorn replica

View credits, reviews, tracks and shop for the 2014 File release of "När Du Ser Mig • Se Dig" on Discogs.

Vi älskar allt hon gör och står för och hur självklar hon är på scenen. ”När Du Ser Mig • Se Dig” är  Original artist Silvana Imam; From the release När du ser mig • Se dig (EP); Total plays 3 times by 1 artist; First played May 28, 2014 by Silvana  Silvana Imam Cats Of Instagram, Instagram Posts, Glasses, Music, Pretty, Clothes När Du Ser Mig - Se Dig // Silvana IMAM People Photography, Portrait  Listen free to Silvana Imam – När du ser mig • Se dig (I•M•A•M, Jag är en fakkin gee and more). 4 tracks (13:11). Discover more music, concerts, videos, and  Silvana Imam lyrics with translations: För Evigt, Tänd alla ljus, Jag Dör För Dig, Svär på När du ser mig • se dig Silvana Imam featuring lyrics, Translations  Silvana Imam slog igenom med Ep:n När Du Ser Mig • Se Dig 2014 och vann 2015 en Grammis för Årets Artist och Årets live. Hennes progressiva  När du ser mig • Se dig är en imponerande mix av släpig elegans och väluttyckt vrede. Även om de personliga texterna från förra årets Rekviem  6 recensioner av skivan När Du Ser Mig • Se Dig av Silvana Imam (2014) Normen gör mig politisk.